Masterclass Inclusieve Media

 

Als mediamaker creĆ«er je verhalen die mensen ontroeren, bewegen en vooral ook verrassen. Stereotypen helpen bij het vertellen van deze verhalen omdat ze herkenbaar zijn. Maar de meeste stereotypen die we voorbij zien komen zijn gebaseerd op een verouderd wereldbeeld. In de afgelopen 50 jaar is er veel veranderd in de samenleving en in ons wereldbeeld: Nederland is diverser dan ooit, de rollen van mannen en vrouwen zijn veranderd en dankzij de digitalisering kunnen consumenten zich makkelijker uitspreken. De uitdaging voor mediamakers van vandaag is daarom het ontdekken van nieuwe stereotypen waarin een nieuwe generatie consumenten zich ook kan herkennen. Hier gaan we tijdens de masterclass mee aan de slag.

 

Praktische informatie

De masterclass duurt gemiddeld 2 uur, maar kan in overleg ook uitgebreid, ingekort of toegepast worden op specifieke organisatie of branchevraagstukken. In de meest interactieve vorm is de masterclass geschikt voor maximaal 25 deelnemers, voor een groter publiek kunnen de interactieve elementen aangepast worden naar een interactieve lezing.


Voor meer informatie kun je contact opnemen met Maria van Tongeren, via maria@womeninc.nl of 020-7884231.