beeldvorming
beeldvorming
Om tot inclusieve media te komen zijn verschillende stappen nodig. Zo zouden mediamakers zich bewust moeten zijn van hun eigen bias, is het belangrijk dat redacties divers zijn en moeten we meer te zien krijgen dan eenzijdige en stereotiepe verhalen. Maar hoe gaat het nu in de media? En welke concepten zijn belangrijk? Je leest het hieronder.
ons WERK
Om een doorbraak te creëren in de positie van vrouwen op het thema media, spreken wij de overheid, mediamakers en individuen aan.
ARtikelen en publicaties
Campagnes
workshops
inclusieve taal
Taal heeft de kracht om in en uit te sluiten. In het streven naar een gelijkwaardige maatschappij moeten we ons bewust zijn van deze functie van taal. Maar hoe zorg je ervoor dat de taal van jouw organisatie mensen op een gelijke manier behandelt?
Allianties
Coalitie beeldvorming in de media
De Coalitie ‘Beeldvorming in de Media’ heeft als doel stereotypering tegen te gaan en bewustzijn over vooroordelen te bevorderen. Deelnemende mediapartijen zijn o.a. Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland, VICE Benelux, VEA (de Vereniging van Communicatieadviesbureaus), Include Now, EndemolShine, Coca-Cola European Partners, World Press Photo, Unfold, Viacom, YouTube Nederland en Universal Media. Deze coalitie werd tot medio 2019 gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en gaat nu zelfstandig door.