Hoera voor vaders!

Helaas heerst het idee dat vrouwen beter kunnen zorgen dan mannen bij sommigen nog steeds, maar gelukkig brengt 2015 ons heel wat positieve aandacht voor het vaderschap. WOMEN Inc. zet drie leuke initiatieven op een rij die de man als vader in het zonnetje zetten.

Dadvertising
Na het Super Bowl spektakel van afgelopen februari werd er al snel een nieuwe trend gesignaleerd: dadvertising. Zowel Nissan, Dove als Toyota kwamen met pakkende reclames waarin de man als vader centraal stond met mooie quotes als “Being a dad is more than being a father. It’s a commitment, one that will make a wonderful human-being who will make their own choices some day.



Fotoserie Nieuwe Vaders
Rob Philip heeft een indrukwekkende fotoserie gemaakt waarin vader en kind centraal staan. Met zijn foto’s wil hij laten zien dat mannen weer in de rol van vader gezien mogen worden. Door de vaders in hun huiselijke omgeving op een klassieke en verstilde wijze te portretteren, wil hij aan de kijker laten zien dat het vaderschap meer gezien en erkend mag worden. Rondom komende Vaderdag wordt zijn fotoserie gepubliceerd.



#smelfie
Nadat eerder deze maand de brelfie (breastfeed-selfie) ruim baan maakte op sociale media, laten vaders nu zien dat zij ook voor hun baby zorgen. Waarbij ze misschien wel de minst leuke taak op zich nemen: de luiers verschonen! Foto’s met de hashtag #smelfie werden massaal verspreid, waarop vaders met een vies gezicht de stinkende luier van hun (lachende) baby vasthouden.



Campagne zorg voor anderen
WOMEN Inc. is blij met deze positieve aandacht voor het vaderschap. We zijn namelijk allemaal verantwoordelijk voor een goede verdeling van zorg en werk. Dit kan de zorg voor kinderen zijn, maar ook de zorg voor een chronisch zieke partner, gehandicapt kind of hulpbehoevend familielid of kennis. Door de participatiesamenleving komen er meer zorgtaken bij burgers terecht. Verwacht wordt dat deze vergrote zorgvraag vooral bij vrouwen terecht zal komen. Daarom start WOMEN Inc. de campagne zorg voor anderen. Met onze campagne willen we samen met vrouwen, mannen, werkgevers en de overheid zorgen voor een nieuwe verdeling van zorg en werk! 

Lees hier alles over de campagne zorg voor anderen of praat mee op Twitter via de hashtag #nieuweverdeling.