Delen
Vrouwen zijn sterk ondervertegenwoordigd in besluitvormende posities: van de 94 CEO’s in Nederland zijn er 5 vrouw. Hiermee hebben vrouwen een stuk minder invloed dan mannen. Tijd om hier verandering in te brengen! Daarom riepen WOMEN Inc. en BrandedU in de week van 24 januari 2022 alle vrouwen in Nederland op om hun voornaam op LinkedIn te veranderen in Peter, om aandacht te vragen voor de ongelijke man-vrouwverdeling op de werkvloer.
De campagne heeft miljoenen Nederlanders bereikt. Ook is de campagne in het buitenland opgepikt, zo is dezelfde actie in Noorwegen gevoerd met de naam ‘Arne’. In Nederland deden ook mannen deden mee door hun naam te veranderen in Petra – de vrouwelijke variant van Peter – uit solidariteit met vrouwen. Een van hen was Prins Constantijn van Oranje-Nassau.
Een impactvolle campagne waarbij een simpele naamsverandering de discussie over genderongelijkheid tussen vrouwen en mannen op de werkvloer op gang bracht!
Samen met BrandedU en The Family Amsterdam heeft WOMEN Inc. een bronzen Leeuw ontvangen voor de campagne op het Cannes Lions International Festival of Creativity, de grootste bijeenkomst van de communicatie en reclame industrie.