We zien in de media meer mannen dan vrouwen, en wanneer we vrouwen zien is dit nog vaak op een stereotiepe manier. Ook door middel van het taalgebruik worden vrouwen als de uitzondering neergezet, en mannen als de norm.
Aan de hand van actuele voorbeelden laten we in deze keynote zien hoe het gaat met de representatie van vrouwen in de beelden om ons heen. Of het nou gaat om reclames, kranten, tv-programma’s, films of series: we zoomen in op de manier waarop bepaalde (onbewuste) keuzes kunnen leiden tot een stereotiepe beeld. Ook binnen de groep vrouwen in de media bestaat er nog weinig diversiteit. Na afloop heb je een beeld bij wat jouw rol als mediamaker is in dit proces, en is er voldoende ruimte voor vragen en dialoog.
*Dit is een prijsindicatie voor een reguliere keynote. Afhankelijk van de exacte wensen, afspraken en het type organisatie kan deze prijs enigszins afwijken.
Wij zoeken dikke banen voor dikke buiken!🤰
Maar liefst 43% van de zwangere werknemers krijgt te maken met zwangerschapsdiscriminatie. Maar een derde herkent hun ervaring als discriminatie.