• WOMEN Inc.
     
    Wij vergroten de kansen van vrouwen op de thema’s geld, gezondheid en beeldvorming. En streven naar een wereld waarin het niet uitmaakt of je als meisje of jongen wordt geboren.
  • Nieuws & Agenda
     
    • Waarom de afbraak van ons onderwijs ook een vrouwenonderwerp is
    • Masterclass: 'Wat is de winst van werkgeluk'
    » Lees het laatste nieuws!
  • Doe mee!
     
    Deel je verhaal op het Podium, plaats een oproep op het Prikbord of test jezelf. Sluit je aan bij het snel groeiende en diverse WOMEN Inc. netwerk.
  • aanTafel
     
    ❝ Inspirerend ❞ | ❝ Leerzaam ❞
    ❝ Bijzonder ❞ | ❝ Zeer waardevol ❞
    Schuif aanTafel, ga in gesprek over doel, lef & netwerk en ervaar het zelf!

#BeperktZicht

 

 

We hebben ze allemaal. Bewuste en onbewuste vooroordelen over vrouwen en mannen. Of ze nou zwart of wit, jong of oud, homo- of heteroseksueel zijn. Dit leidt tot stereotypering en daar willen we van af, want het staat gelijke kansen in de weg.

 

Lees meer over #BeperktZicht

Aan de slag!

Bij beeldvorming is het belangrijk je bewust te zijn van je eigen associaties, aannames en vooroordelen. Juist omdat deze vaak verborgen en onbewust zijn heb je het zelf niet eens door. Gelukkig kun je er iets aan doen. Lees hier meer over wat jij kunt doen om jouw #BeperktZicht te doorbreken.

 

Ga aan de slag!

 

Nieuws & Agenda

18 JUN

Mediamaker, wees je bewust van wat je niet laat zien ›

Hoe kun je aandacht voor stereotypering en inclusiviteit omzetten in actief handelen bij mediamakers? Op donderdag 13 juni tijdens het evenement Turven & Durven reflecteerde een volle zaal mediamakers op de laatste twee jaar. Lees meer
11 JUN

Blog Marjon Melissen: Je hoeft niet fit te zijn (of te willen worden) om te gaan sporten. ›

In een item van TV programma RTL Boulevard werd aandacht besteed aan de nieuwe plus size paspop van Nike in één van hun winkels in Londen. Dat gesprek ging niet helemaal zoals onze collega Marjon had gehoopt en schreef er een blog over. Lees meer
6 FEB

Hoe zet VICE zich in voor een inclusiever media landschap? ›

De Coalitie Beeldvorming in de Media is alweer een jaar actief. Wat hebben de leden in het afgelopen jaar gedaan? Waar lopen ze tegenaan en welke successen zijn er al geboekt? Perre van den Brink, managing director bij Virtue (het creatieve bureau van VICE) vertelt over zijn ervaringen. Lees meer

Volg ons en deel mee