• WOMEN Inc.
     
    Wij vergroten de kansen van vrouwen op de thema’s geld, gezondheid en beeldvorming. En streven naar een wereld waarin het niet uitmaakt of je als meisje of jongen wordt geboren.
  • Nieuws & Agenda
     
    • Waarom de afbraak van ons onderwijs ook een vrouwenonderwerp is
    • Masterclass: 'Wat is de winst van werkgeluk'
    » Lees het laatste nieuws!
  • Doe mee!
     
    Deel je verhaal op het Podium, plaats een oproep op het Prikbord of test jezelf. Sluit je aan bij het snel groeiende en diverse WOMEN Inc. netwerk.
  • aanTafel
     
    ❝ Inspirerend ❞ | ❝ Leerzaam ❞
    ❝ Bijzonder ❞ | ❝ Zeer waardevol ❞
    Schuif aanTafel, ga in gesprek over doel, lef & netwerk en ervaar het zelf!

#BeperktZicht

 

 

We hebben ze allemaal. Bewuste en onbewuste vooroordelen over vrouwen en mannen. Of ze nou zwart of wit, jong of oud, homo- of heteroseksueel zijn. Dit leidt tot stereotypering en daar willen we van af, want het staat gelijke kansen in de weg.

 

Lees meer over #BeperktZicht

Aan de slag!

Bij beeldvorming is het belangrijk je bewust te zijn van je eigen associaties, aannames en vooroordelen. Juist omdat deze vaak verborgen en onbewust zijn heb je het zelf niet eens door. Gelukkig kun je er iets aan doen. Lees hier meer over wat jij kunt doen om jouw #BeperktZicht te doorbreken.

 

Ga aan de slag!

 

Nieuws & Agenda

14 NOV

Rubriek (On)Gehoord: 1001 Vrouwen ›

In de rubriek (On)Gehoord zet de redactie van WOMEN Inc. elke maand een boek, film of ander object in de schijnwerpers, waarvan wij vinden dat je die niet mag missen. Van 4 oktober 2018 tot en met 10 maart 2019 is in het Amsterdam Museum de tentoonstelling 1001 Vrouwen in de 20ste Eeuw te zien. Lees meer
6 NOV

Hoe zet RTL Nederland zich in voor een inclusievere media landschap? ›

De Coalitie Beeldvorming in de Media is alweer een jaar actief. Wat hebben de leden in het afgelopen jaar gedaan? Waar lopen ze tegenaan en welke successen zijn er al geboekt? Kim Koppenol, manager Corporate Communication & Brand Strategy bij RTL Nederland vertelt over haar ervaringen. Lees meer
3 SEP

Waarom reclames ons allemaal tekort doen ›

In dit artikel ontleden we hoe verschillende reclames clichés over vrouwen en mannen in stand houden, maar ook hoe ze deze kunnen doorbreken.  Lees meer

Volg ons en deel mee