• WOMEN Inc.
     
    Wij vergroten de kansen van vrouwen op de thema’s geld, gezondheid en beeldvorming. En streven naar een wereld waarin het niet uitmaakt of je als meisje of jongen wordt geboren.
  • Nieuws & Agenda
     
    • Congres Gender & Gezondheid
    • Neuroloog Bas Bloem over netwerkgeneeskunde
    » Lees het laatste nieuws!
  • Doe mee!
     
    Deel je verhaal op het Podium, plaats een oproep op het Prikbord of test jezelf. Sluit je aan bij het snel groeiende en diverse WOMEN Inc. netwerk.
  • aanTafel
     
    ❝ Inspirerend ❞ | ❝ Leerzaam ❞
    ❝ Bijzonder ❞ | ❝ Zeer waardevol ❞
    Schuif aanTafel, ga in gesprek over doel, lef & netwerk en ervaar het zelf!
 

Beperkt Zicht

Lees hier meer over onze publicatie 'Beperkt Zicht'

 

Wat is beeldvorming? En wat is het effect hiervan op de maatschappij?

Mediamakers hebben een sleutelpositie; zij kunnen voorkomen dat onbewuste en bewuste vooroordelen gelijke kansen in de weg staan. 


Lees de feiten en aanbevelingen: 

Download de publicatie
 

Feiten en cijfers..

 
88%

van de experts die in het nieuws komen is man

7%

van de vrouwen op nieuws gerelateerde krantenfoto's wordt afgebeeld in een werksituatie. Bij mannen is dit 23%.

6x

Vrouwen worden 6x vaker in privé omgeving gefotografeerd op nieuws gerelateerde krantenfoto's dan mannen.

3-4x

Mannen komen 3 tot 4x vaker aan het woord als bron van het nieuws (politicus, expert of woordvoerder) dan vrouwen.

93%

van de mediamakers vindt dat vrouwelijke rolmodellen een grote invloed hebben op het toekomstperspectief van meisjes

35,4%

is het aandeel vrouwen in beeld in 2015 bij de publieke omroep. Dit is een daling tov 2010. Bij een evenredige representatie zou dit iets meer dan 50% moeten zijn.

Over beeldvorming

 

Mediamakers aan het woord

 

Beperkt Zicht 1

Beperkt Zicht 1

Beperkt Zicht 2

Beperkt Zicht 2

Beperkt Zicht 3

Beperkt Zicht 3

Beperkt Zicht 4

Beperkt Zicht 4

In de media

 

Partner

 

Beperkt zicht 1 - samenwerken

Beperkt zicht 1 - samenwerken