• WOMEN Inc.
     
    Wij vergroten de kansen van vrouwen op de thema’s geld, gezondheid en beeldvorming. En streven naar een wereld waarin het niet uitmaakt of je als meisje of jongen wordt geboren.
  • Nieuws & Agenda
     
    • Waarom de afbraak van ons onderwijs ook een vrouwenonderwerp is
    • Masterclass: 'Wat is de winst van werkgeluk'
    » Lees het laatste nieuws!
  • Doe mee!
     
    Deel je verhaal op het Podium, plaats een oproep op het Prikbord of test jezelf. Sluit je aan bij het snel groeiende en diverse WOMEN Inc. netwerk.
  • aanTafel
     
    ❝ Inspirerend ❞ | ❝ Leerzaam ❞
    ❝ Bijzonder ❞ | ❝ Zeer waardevol ❞
    Schuif aanTafel, ga in gesprek over doel, lef & netwerk en ervaar het zelf!

Overhandiging publicatie 'Beperkt zicht: de rol van mediamakers in beeldvorming'

26 januari 2017

Vandaag presenteerde WOMEN Inc. de publicatie ‘Beperkt Zicht: de rol van mediamakers in beeldvorming’ tijdens de masterclass: ‘De toekomst van Nederland - Hoe kan jij als mediamaker bijdragen aan een inclusieve samenleving?’. 

 

In tijden van groeiende sociale ongelijkheid en toenemende polarisatie is het belangrijk dat mediamakers openstaan voor hun bewuste én onbewuste vooroordelen. De mediamaker van de toekomst houdt rekening met haar of zijn eigen bias en draagt bij aan een inclusieve samenleving. Bekijk de cijfers en download de publicatie:

 

Download 'Beperkt Zicht'

 

Beperkt Zicht

Uit onderzoek van WOMEN Inc. blijkt dat veel mediamakers zich zorgen maken over de diversiteit en representatie in de media, maar niet goed weten hoe hiermee om te gaan. In bovenstaande publicatie ontrafelen we het proces van beeldvorming, beschrijven we de effecten hiervan op de samenleving en vertellen we hoe mediamakers hier zelf over denken. Aan de hand van een aantal voorbeelden doen wij aanbevelingen hoe je als mediamaker om kunt gaan met beeldvorming en je eigen bias. 

 

WOMEN Inc. brengt het veld bij elkaar

De mooie volle zaal vandaag benadrukt de urgentie van het onderwerp en we zijn trots op het gezelschap dat de publicatie in ontvangst nam.

Kim Koppenol (manager Corporate Communicatie & Merkstrategie en Corporate Responsibility Officer, RTL Nederland), Marcel Gelauff (hoofdredacteur NOS Journaal en voorzitter Genootschap van Hoofdredacteuren),Debbie de Wagenaar (Bestuurslid bond van adverteerders), Frans Klein (directeur televisie NPO), Daphne Laan (Agency Head, Google), Jacqueline Prins (directeur Emancipatie, ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Perre van den Brink (Head of content, VICE) namen #BeperktZicht in ontvangst.


Volg de ontwikkelingen op het gebied van beeldvorming op womeninc.nl/beperkzicht en lees het persbericht.