Coalitie Migraine

Coalitie Migraine

Over de Coalitie Migraine
De campagne is een initiatief van de Coalitie Migraine, bestaande uit WOMEN Inc., het Migrainefonds, de VNHC en de NHV en wordt ondersteund door Novartis, Allergan, Teva Nederland B.V. en GSK.

Christine Swart, managing director bij WOMEN Inc.:

“Migraine is één van de vele aandoeningen waar significante man-vrouwverschillen bestaan. Dagelijks hebben ca. 50.000 vrouwen in Nederland een migraineaanval. Het is essentieel dat migraine bespreekbaar wordt en dat er meer kennis komt bij het publiek, bij zorgprofessionals en bij werkgevers. Ook moet er meer onderzoek komen naar de relatie tussen migraine en vrouwelijke hormonen, zodat we tot een juiste behandeling en praktische oplossingen kunnen komen.”

Karin van Haperen, bestuurslid van het Migrainefonds en voorzitter van patiëntenvereniging Hoofdpijnnet:

“Je kan zelf veel aan de vooroordelen doen, door het gesprek aan te gaan met  je omgeving. Dat is niet altijd eenvoudig. Toch moedigen wij onze leden aan eerder over migraine te praten en goed de eigen grenzen aan te geven, niet alleen thuis, maar ook op het werk. Want het gaat lang goed, totdat het goed mis gaat. En zie dan maar weer uit dat dal naar boven te komen.”
» www.allesoverhoofdpijn.nl

Antoinette Maassen - Van den Brink, farmacoloog en voorzitter NHV:

“Alleen door het bundelen van krachten in multidisciplinair onderzoek zullen we de invloed van hormoonschommelingen op migraine kunnen begrijpen.”
» www.nederlandsehoofdpijnvereniging.nl

Emile Couturier, neuroloog en voorzitter VNHC:

“Als behandelaar staan we op de schouders van de wetenschappers. De resultaten van hun werk en creativiteit gebruiken wij dagelijks ten goede van onze migraine patiënten. Mede daarom is uitbreiden van wetenschappelijk onderzoek naar deze aandoening zo belangrijk.”
» www.hoofdpijncentra.nl

Willem Oerlemans, neuroloog:

“Het is hoog tijd dat iedereen deze ernstige chronische hersenziekte nu eindelijk eens serieus te gaat nemen!”

Gisela Terwindt, neuroloog:

“Als een migrainepatiënte aan mij vraagt of de pil helpt om aanvallen te voorkomen, dan wil ik daar een gedegen antwoord op kunnen geven en daarom moeten we daar NU GOED onderzoek naar doen”.

Alfred Bein, General Manager van Novartis Nederland: 

“Novartis ondersteunt de Migraine Coalitie campagne omdat we het belangrijk vinden dat er meer begrip komt voor mensen met deze aandoening. Migraine is een invaliderende chronisch hersenziekte die in Nederland ruim twee miljoen mensen treft. De ziekte heeft direct gevolgen voor de patiënt en zijn omgeving waar dagelijkse activiteiten als werk, zorgen voor je gezin en sociale contacten onder lijden.”
» www.novartis.nl

Olivier Bronkhorst, General Manager Benelux, GSK Consumer Healthcare:

"GlaxoSmithKline neemt als speler in de gezondheidszorg en als producent van verschillende geneesmiddelen op het terrein van pijnbestrijding in het algemeen en migraine in het bijzonder haar taak als voorlichter serieus en is daarom één van de partners in deze campagne."
» www.nl.gsk.com

Tjitske Boonstra (PhD), Medical Advisor CNS, Teva Nederland B.V.:

"Migraine is een veelvoorkomende, maar onderschatte neurologische aandoening. Door de migraine coalitie te ondersteunen hoopt Teva Nederland B.V. bij te dragen aan meer begrip en een betere behandeling voor mensen met migraine. Na de campagne hoopt Teva dat patiënt, behandelaar en naasten beter geïnformeerd zijn over migraine en dat ze hierdoor beter met de ziekte om kunnen gaan."
» www.teva.nl


Over de campagne In de media