WOMEN Inc. bereikt maandelijks 2 miljoen vrouwen van allerlei leeftijden, culturen en achtergronden. En we groeien nog steeds.

Het WOMEN Inc. Netwerk

Het netwerk van WOMEN Inc. is een steeds groter groeiende groep vrouwen (en mannen) van verschillende leeftijden, opleidingsniveaus en culturele achtergronden. Daarnaast heeft WOMEN Inc. dankzij samenwerkingen rondom de thema’s geld en gezondheid een groeiende groep professionals die WOMEN Inc. inhoudelijk en/of financieel steunen in het bereiken van haar doelen. Met het netwerk als één van de drie belangrijke pijlers van WOMEN Inc. zijn er met ingang van 2015 ook concrete doelstellingen bepaald die zorgen voor continue groei in aantallen en diversiteit.

Opbouw van het netwerk

Het WOMEN Inc. netwerk valt het beste te omschrijven als een omgekeerde trechter. De onderste laag van deze piramide betreft de grootste groep: het Nederlands publiek die op één of andere manier met WOMEN Inc. in aanraking is gekomen (website bezoekers, mensen die een campagne/uiting van WOMEN Inc. gezien hebben, etc.). Daarna volgt de groep WOMEN Inc. fans, volgers en achterban die zich middels een like, follow of nieuwsbrief aan ons verbonden hebben. Een laag omhoog in de piramide vind je de WOMEN Inc. ‘leden’: alle mensen die een profiel op onze website hebben en zich sterker aan ons verbonden hebben. De bovenste laag van de piramide betreft onze ambassadeurs: de vrouwen met wie we een sterke verbinding hebben. Die gespreksleider van aanTafel zijn, buddy bij De tafel van één, als vrijwilliger ondersteunen bij evenementen of met ons in gesprek gaan tijdens zogenoemde ‘focusgroepen’.

Netwerk pyramide
Netwerkpyramide

Groei in 2015

Meer inzicht in ons netwerk bood ons de mogelijkheid om met ingang van 2015 scherpe doelen te formuleren die zorgen voor groei van het netwerk in aantallen en diversiteit. Hieronder zie je welke resultaten we hebben behaald. 

Unieke bezoekers

Unieke bezoekers

35,7% meer unieke bezoekers op de website
76,3% groei

76,3% groei

op Facebook: nu 22.722 fans!
Aantal leden

Aantal leden

gegroeid naar 35.000
Lancering

Lancering

Podium en Prikbord
166

166

verhalen gedeeld op het Podium
198 berichten

198 berichten

geplaatst op het Prikbord
7 x trending topic

7 x trending topic

op Twitter
14,2% en 15,3%

14,2% en 15,3%

groei op het company profile en de groep op LinkedIn
6,3% groei

6,3% groei

in aantal nieuwsbriefleden

aanTafel

Rondom het 10-jarig bestaan van WOMEN Inc. in september is aanTafel gelanceerd. Om de offline ontmoetingen te ondersteunen is er gekozen voor het ontwikkelen van een volledig zelforganiserend online platform, waarop vrouwen zelf gesprekken aanmelden, deelnemers werven en met elkaar in contact kunnen komen. Om te zorgen dat aanTafel niet als een ‘leeg café’ gepresenteerd werd in september hebben we in de maanden ervoor een grote groep gespreksleider getraind: vrouwen die het leuk vinden om aanTafelgesprekken te organiseren en deze te begeleiden.

Dankzij deze strategie heeft aanTafel een vliegende start gemaakt: op het moment van lancering konden vrouwen door heel Nederland aanTafel schuiven. In totaal hebben we in 2015 450 vrouwen getraind in het gespreksleiderschap en zijn er in totaal zo’n 200 gesprekken georganiseerd waar gemiddeld 4 vrouwen aanschoven. Het aanTafel platform is in 2015 ruim 22.000 keer bezocht en staat hiermee op de 4e plek van meest bezochte pagina’s van de WOMEN Inc. website.

Bereik

Bereik

300.000 vrouwen bereikten we met #aanTafel
22.000 bezoekers

22.000 bezoekers

op het aanTafel platform!
Koffietijd

Koffietijd

We zaten aanTafel bij Koffietijd!
Trainingsdagen

Trainingsdagen

15 trainingsdagen voor gespreksleiders georganiseerd
450

450

Eind 2015 hadden we 450 getrainde gespreksleiders
200 gesprekken

200 gesprekken

georganiseerd met gemiddeld 4 deelnemers per gesprek

Netwerkevenementen

Jaarlijks organiseert WOMEN Inc. een aantal netwerkevenementen door heel Nederland of sluiten we aan bij bestaande evenementen. Ook in 2015 waren er diverse inspirerende bijeenkomsten voor vrouwen.