De depressie epidemie
Afgelopen dinsdag was ik bij de bespreking met Trudy Dehue en zei had het over de toename van pillen slikkende Nederlanders tegen depressies. Daarbij maakte zij en de interviewster de opmerking dat er in Nederland niet echt goed journalistiek onderzoek wordt verricht naar dit soort fenomenen en dat mensen slikken omdat ze aan het Perfecte beeld moeten voldoen. Ik zou willen zeggen lees het boek van Bob Bouma, Trouw journalist en bekend van o.a. Het Rookgordijn. Zijn boek over de Farmaceutische industrie, iets met 'Pillen"laat goed de maschinaties zien waarin universiteiten, de wetenschap in z'n algemeen, de huisartsen en de industrie er met z'n drieen in zijn geslaagd Nederland massaal aan de prozac, ritalin etc. etc. te krijgen. Vroeger werden anti depressiva nog voorgeschreven door psychiaters en/of psychologen, tegenwoordig is dat dus de huisarts. O, beetje somber meneer, mevrouw, hier slikt u maar een pilletje. Hier had trudy het rwouens wel over met betrekking tot bejaardenhuizen. Net zoals in gevangenissen, een stonede gevangene is geen onruststoker. Het laatste is Prozac voor de hond. Mijn advies, bezint voordat ge slikt. En zoals mijn levensmotto luidt, slik niet alles. En verder, gezond eten en regelmatig bewegen. De echt depressieve medemens zou ik aanraden eerst met de naaste omgeving, dan de professionele hulpverlener en uiteindelijk misschien dat pilletje.
Geplaatst door:
Reacties (2)
Reacties (2)
hoofddoek.
Ook was ik bij het interview met Elsa, de jongeren VN vertegenwoordigster. Knap dat je op je 21ste al naar New York mag en haar antwoord op de plastische chirurgie was met uit het hart gegrepen, gewoon mooi oud en grijs worden. het ging ook helaas weer over haar hoofddoek. Ik dacht dat die discussie nu onderhand wel was afgelopen. Veel slimmer was de vraag geweest of de ideologie achter het geloof verenigbaar is met de vrijheden en de democratie van het land waar zij woont, cq vertegenwoordigt. Komen de zaken voor haar dan persoonlijk niet in het geding. Stel ze vragen in New York naar de bekende Hollandse vrijheden, wat is dan je antwoordt. En, nog een goede vraag was geweest, hoe zit het met de jongeren uit alle Islamitische landen, zie en spreek je die ook in New York. Want samen, kan de jeugd van de wereld wat bereiken. Ietewat minder mekaar de hersens in slaan dan wij ouderen altijd hebben gedaan. Verder niks dan lof tot nu toe over jannet vaessen en haar women inc club. Keep going girls.
vrouwenhandel van Ruth hopkins
Ik was wederom bij de column bespreking van Ruth en als oud politieman steekt het mij een beetje dat de politie werd verweten niks te doen in de zaak Saban B en zijn kornuiten. Ik weet en ken toevallig een aantal van deze collega's en weet dat zij wel diverse malen aan de bel hebben getrokken. Wat mij meer faascineert op wel niveau, Politiek en Economisch gezien, dit soort mannen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Want in deze 'fraaie' stad, spelen nu eenmaal hele tegenstrijdige belangen"Ruth. Misschien zit daar een goed en degelijk onderzoek journalistiek meesterwerk in. Dat zou misschien de definitieve doodsklap kunnen zijn voor mensonterende toestanden waarin vrouwen wereldwijd helaas nog steeds in zitten. Leg die feiten eens bloot. want als het aan 9 van de 10 individuele politiemensen ligt lopen deze stoere jongens geen dag langer vrij op straat dan noodzakelijk. O.k. 8 op de 10. Met prettige groeten een altijd optimistische Willem S.