Top of this document
Go directly to navigation
Go directly to page content

Topic 2

Graatmagere modellen, moet er iets aan gebeuren?

De discussie over het gewicht van topmodellen is weer losgebarsten. Benelux Topmodel ligt onder vuur en verschillende modemerken worden aangesproken op hun fotoshop gedrag. Moeten te magere modellen geweerd worden en 'fotoshop waarschuwingen' worden ingesteld?

Geplaatst door:
Karlijn de Blécourt, 29 okt 2009, 14:19
Reacties (2)

Thumbs up for "gewone maatjes"!

Mijn ervaring in mijn persoonlijk leven is dat als vrouwen zich redelijk fijn voelen in hun eigen velletje, je dit ook uitstraalt naar anderen. Ook ik ben aan de stevige kant, zeker voor een aziatische vrouw. Toch krijg ik vaak complimenten van andere mannen en vrouwen.....dus dames...een "gewoon maatje" is meer dan prima! Wat er wordt getoond op tv is gewoon een redelijke domme uitvergroting van iets waarvan iedereen eigenlijk beter weet. Thumbs up for "gewone maatjes"!

13 okt 2010, 9:54

Willem vindt dit een misverstand

hij zegt dat het in de geschiedenis van het beeld altijd gebruiklijk is geweest om de idealen van de makers te verbeelden en niet de "realiteit". Het misverstand is dat mensen geloven dat fotografie de realiteit laat zien. Dat is eigelijk alleen in de 20e eeuw het geval geweest omdat toen nog niet iedereen Photoshop had. Beelden zijn nu weer gewoon gelogen. Zoals ze dat altijd geweest zijn.

,
17 dec 2009, 12:19
Reacties (2)