Laat je horen op het...
WOMEN Inc. Forum
Discussieer mee over actuele onderwerpen! Log in, klik op het onderwerp en schrijf je reactie. Je kan ook zelf nieuwe topics toevoegen. Ben je nog geen member? Hier kan je je registreren.
9 topics
Happy met je spiegelbeeld?
Kijk jij ook altijd met een kritisch oog naar je eigen spiegelbeeld?
Leg je automatisch het accent op datgene aan je lijf wat je niet mooi vindt.
Hoe onzeker en gek maken wij onszelf.
Ga je weer met een goed gevoel voor je overvolle kledingkast staan en weer niets om aan te trekken!
Dan maar weer van alles doorpassen en maar voor de spiegel gaan staan met een afkeurende blik. Want wat we ook uit de kast trekken niets kan ons blij maken.
We zijn onnodig onvriendelijk en hard voor onszelf.
Kijk naar alles wat er mooi is aan jezelf en leg daar het accent op.
Heb je een mooi taille of volle borsten of mooie ronde billen.
Maak daar gebruik van en laat het naar voren komen ipv weg te stoppen.
Als reminder kun je allemaal post it stikkers op de spiegel plakken met daarop geschreven wat je mooi vindt aan jezelf.
Zo zul je ontdekken dat er eigenlijk heel veel moois op te schrijven valt.
En overvolle kasten waar we toch telkens weer dezelfde kledingstukken uitpakken.
Uitpakken en opruimen zou ik zeggen een lege kast zorgt voor een leeg hoofd.
Kijk tijdens het passen en opruimen van de kleding of het echt bij je past en je lichaam doet uitkomen. Zoniet maak er een ander blij mee.
Afgelopen dinsdag was ik bij de bespreking met Trudy Dehue en zei had het over de toename van pillen slikkende Nederlanders tegen depressies. Daarbij maakte zij en de interviewster de opmerking dat er in Nederland niet echt goed journalistiek onderzoek wordt verricht naar dit soort fenomenen en dat mensen slikken omdat ze aan het Perfecte beeld moeten voldoen. Ik zou willen zeggen lees het boek van Bob Bouma, Trouw journalist en bekend van o.a. Het Rookgordijn. Zijn boek over de Farmaceutische industrie, iets met 'Pillen"laat goed de maschinaties zien waarin universiteiten, de wetenschap in z'n algemeen, de huisartsen en de industrie er met z'n drieen in zijn geslaagd Nederland massaal aan de prozac, ritalin etc. etc. te krijgen. Vroeger werden anti depressiva nog voorgeschreven door psychiaters en/of psychologen, tegenwoordig is dat dus de huisarts. O, beetje somber meneer, mevrouw, hier slikt u maar een pilletje. Hier had trudy het rwouens wel over met betrekking tot bejaardenhuizen. Net zoals in gevangenissen, een stonede gevangene is geen onruststoker. Het laatste is Prozac voor de hond. Mijn advies, bezint voordat ge slikt. En zoals mijn levensmotto luidt, slik niet alles. En verder, gezond eten en regelmatig bewegen. De echt depressieve medemens zou ik aanraden eerst met de naaste omgeving, dan de professionele hulpverlener en uiteindelijk misschien dat pilletje.
De Libische leider Gaddafi wist weer eens te verrassen. Hij was in Rome voor een conferentie van de FAO en had tevens een Italiaans modellenbureau gevraagd om 500 modellen op te trommelen.
Op zaterdag 6 maart organiseert Vrij Nederland op het Women Inc. Festival het debat 'The Power of The Purse', over de toenemende economische macht van vrouwen. Op www.vn.nl zijn we alvast begonnen met de discussie. Praat mee en reageer op de stellingen, zoals: 'Als vrouwen evenveel verdienen als mannen, is dan de emancipatie voltooid?' bit.ly/9LZHqy
Commercieel en zakelijk
Ik doe dit jaar mee met de FD/Careerchallenge. Hiermee is een MBA op Nijenrode te winnen. Voor mezelf is het een enorme uitdaging en een poging om mijn grenzen te verleggen. Toen ik achttien was studeerde ik economie - maar liep teleurgesteld weg toen ik merkte dat het over geld (vies) en niet over zorgvuldigheid ging.
Na jaren in de zorg (wel heel veel zorgvuldigheid) te hebben gewerkt mag ik nu iets meer van mezelf - al loop ik opnieuw tegen allerlei hele subtiele taboo's op. Vrouwen en geld - mag het?? En zelfpromotie?? Nijenrode moedigt ons aan: we hebben eenpromotie poster gemaakt en moeten nu stemmen gaan werven - best ongemakkelijk & ik denk dat dat gedeeltelijk mijn "vrouwelijke erfenis" is.
Omdat ik toch vooruit wil en omdat ik hoop dat er volgend jaar veel meer vrouwen aan de Careerchallenge mee zullen doen zet ik hem hier neer & hoop dat er mensen op mij willen stemmen <bit.ly/cG9Sd9> De eigenschappen die er omheen staan mogen puur op vorm en tekst van de poster toegekend worden
Wat betekend het nu eigenlijk voor je om vrouw te zijn.
Wie ben je als vrouw, wat ben je als vrouw, heb je een voorbeeld die je laat zien of inspireerd wat het is om vrouw te zijn, wat is een vrouw eigenlijk
Ik ben heel benieuwd naar de persoonlijke antwoorden en verhalen die bij je opkomen als je deze vraag steld.
In Nederland leven we met zo ontzettend veel verschillende vrouwen naast elkaar. Van carrierevrouw, tot huisvrouw, van Burka tot bimbo.
Maar zijn we wel zo verschillend? is het alleen ons uiterlijk misschien, onze kleding als 2e huid, want we zijn allemaal wel vrouwen, met veel dezelfde ervaringen en gedachte.
Dus laat me weten wat het voor jou betekend om vrouw te zijn.
wil je je leeftijd, afkomst en evt. naam erbij zetten
alvast super bedankt
Teken de petitie op behoudabortusklinieken.petities.nl !
De twee abortusklinieken in Amsterdam worden bedreigd met sluiting omdat er onenigheid is over de financiën met de verzekering en er zou financieel mismanagement zijn. Het Slotervaartziekenhuis zou de taak over willen nemen. Het abortuscomité Wij Vrouwen Eisen, dat in de zeventiger jaren actie voerde voor legalisering van de abortus en het zelfbeslissingsrecht van vrouwen maakt zich grote zorgen over deze gang van zaken. Er is gedurende 40 jaar grote expertise opgebouwd niet alleen medische kennis en kunde maar ook expertise in de informatievoorziening en begeleiding van ongewenst zwangere vrouwen. Daarbij staat de privacy voorop. Je hoeft je in een kliniek niet te verdedigen of te liegen, er rust helaas nog steeds een taboe op de keuze voor een abortus. Wij willen de laagdrempelige klinieken behouden voor de regio Amsterdam en hebben een petitie opgesteld. Ook stuurden we een brief naar de Vaste Tweede Kamercommissie VWS omdat die er binnenkort over praat.
Wij hopen dat er nog iets te redden valt en vragen iedereen, vrouwen en mannen te tekenen.
Of loop je dan altijd te stressen en heb je altijd het gevoel dat je en je baan en je kinderen te kort doet?
De discussie over het gewicht van topmodellen is weer losgebarsten. Benelux Topmodel ligt onder vuur en verschillende modemerken worden aangesproken op hun fotoshop gedrag. Moeten te magere modellen geweerd worden en 'fotoshop waarschuwingen' worden ingesteld?